Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

RP- Stats

Στην τελική έκδοση του παιχνιδιού, αποφάσισα να μην συμπεριλάβω, παρά μόνο σαν optional, τα στατιστικά Appearance, Luck, Size. Αυτά, όπως και ό,τι άλλο κρίνει κατάλληλο ο κάθε GM, είναι τα RP- Stats, δηλαδή έχουν καθαρά σχέση με την αισθητική και όχι με τους αριθμούς για τη μάχη και τα skills.
Οι GMs ενθαρρύνονται να προσθέσουν δικά τους ή να αλλάξουν αυτά όπως τους βολεύουν. Εξυπηρετούν μόνο σαν παράδειγμα για το customization του χαρακτήρα.

Appearance - Η εξωτερική εμφάνιση, ομορφιά, σεξ-απήλ και ελκυστικότητα του χαρακτήρα. Έκρινα σκόπιμο να το διαφοροποιήσω από το SRT, ώστε να μην γίνεται η κλασσική σύγχυση που συμβαίνει με το Charisma στο DnD. Άλλο η προσωπικότητα, άλλο το look.

Luck - Η συνολική 'κωλοφαρδία' ή 'γκαντεμιά' που ακολουθούν γενικώς κάποιους ανθρώπους κι επηρρεάζουν με μικρούς, έμμεσους τρόπους τις καταστάσεις στις οποίες μπλέκονται.

Size - Σωματικό μέγεθος- σε κιλά και όγκο. Να μη σχετίζεται με το μεγάλο BDY. Ένας χαρακτήρας με Size = 8 και Body = 2, είναι απλά απίστευτα χοντρός, ενώ κάποιος με Size = 3 και Body =7 είναι ένας μικροκαμωμένος αλλά απίστευτα αθλητικός κι επικίνδυνος τύπος.



Τα RP- Stats έχουν τις εξής ιδιαιτερότητες:

  • Στο character creation, η ζαριά που τα καθορίζει είναι κλασσικά η (2d10)/2, μόνο που για το καθένα ο παίκτης ρίχνει ξεχωριστά, όχι ανάμεσα στις συνολικές έξι των βασικών (σωματικών και πνευματικών) stats. Δεν μπορείς να αλλάξεις τα RP- Stats παρά μόνο μεταξύ τους.
  • Δεν μπορεί ο παίκτης να τα ανεβάζει σταδιακά στα level-ups. Ο μόνος τρόπος να ανεβούν είναι in-game, με βάση την ιστορία που παίζει ο GM και σε συννενόηση μαζί του.
  • Δεν χρησιμοποιούνται συνδυασμένα με skills.

Τρόπος χρήσης των RP-Stats

  • Κατ'αρχάς και πλέον σημαντικό: μέσω του σωστού RP. Ό,τι και να λέει ο αριθμός, εάν δεν παίζεις τον χαρακτήρα ανάλογα, είναι σαν να μην υπάρχει. Δεν παίζουν κανένα ρόλο στα τεχνικά σημεία, που δεν έχει ήδη καλυφθεί από τα βασικά stats. Όλα εδώ είναι προαιρετικά, για να ευχαριστηθεί και να νιώσει καλύτερα ο παίκτης τον χαρακτήρα του.
  • Απλή σύγκριση. Ο GM μπορεί να ορίσει πως πχ σε μια στενή σπηλιά χωράνε μόνο άτομα με Size < / =3 ή πως ο ντόπιος άρχοντας βρίσκει ελκυστικές γυναίκες με Appearance > / = 5. Εάν ένας χαρακτήρας καλύπτει τις απαιτήσεις, αυτομάτως τα καταφέρνει.
  • Μονή ζαριά. Η ζαριά εκλογής είναι η 1d10. Δηλαδή ο παίκτης ρίχνει 1d10 και το συγκρίνει με το stat του, παίρνοντας ίσως κάποια διακύμανση λόγω συνθηκών. Εάν το ζάρι έρθει ίσο ή χαμηλότερο από το stat, τα καταφέρνει. Για παράδειγμα, για να τραβήξει το ενδιαφέρον μιας γυναίκας κάποιος με Appearance = 3 ρίχνει 1d10  και πρέπει να φέρει 3 κα κάτω. Εξωτερικοί παράγοντες που επηρρεάζουν τη ζαριά αυτή, είναι στην κρίση του GM να τους λάβει υπόψιν ως πέναλτυ στη ζαριά. Έστω πως ο χαρακτήρας με Luck =6 αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του σε ένα από τα 'ζόρικα' παιχνίδια σε ένα καζίνο. Λόγω της δυσκολίας υπάρχει πέναλτυ +2 στο ζάρι (αν και ο παίκτης δεν χρειάζεται να το ξέρει αυτό). Έτσι, ρίχνει 1d10, και πρέπει να φέρει 4 για να κερδίσει. Δηλαδή ζάρι + πέναλτυ = 4 + 2 = 6.
Η λογική πίσω από αυτό. Εδώ είναι μία από τις περιπτώσεις που θέλουμε ισοπίθανα ενδεχόμενα, ώστε να έχει νόημα η διαφορά στον κάθε πόντο. Με ένα ζάρι, ο κάθε πόντος συμβολίζει 10% της συνολικής επιτυχίας αντί για 1%. Έτσι το 9 από το 10 όντως έχουν διαφορά.


Παράδειγμα:
Ρίχνω RP-Stats για τον Σέντρικ, και φέρνω 4,5,7. Δεν μπορώ να τα αλλάξω με κανένα από αυτά που έριξα για τα βασικά stats, ομως τα τακτοποιώ όπως με βολεύει.
Βάζω Size = 7. Ο Σέντρικ είναι μεγαλόσωμος τύπος, γύρω στο 1,90, και ξεχωρίζει.
Στο Appearance πάει το 5, καθώς είναι μέτριος, προς το καλό, εμφανισιακά, αν και γενικά λόγω της μέχρι τώρα δουλειάς του ως stable-boy, παραμελούσε πολύ τον εαυτό του. Εάν αρχίσει να καταβάλλει προσπάθεια να φροντίσει λίγο την εμφάνισή του, ίσως ο GM και ορίσει πως ανεβαίνει κατά 1 πόντο στο μέλλον.
Luck = 4. Όχι το καλύτερο του μέχρι τώρα. Εξηγεί γιατί έχει την τάση να μπλέκεται περιστασιακά σε ατυχείς καταστάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου