Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Hit Points

Τα Traits είναι όλοι οι "σημαντικοί" αριθμοί για την επιβίωση ενός χαρακτήρα στη μάχη. Το κάθε Trait είναι άμεσα δεμένο με κάποιο Stat, και μεταβάλλεται μόνο όταν μεταβληθεί και το αντίστοιχο Stat.

Hit Points

Κάθε χαρακτήρας έχει 10 Health Levels, δηλαδή 10 πιθανές διακυμάνσεις σωματικής ακεραιότητας. Όσο δέχεσαι χτυπήματα, τόσο πέφτεις σε χαμηλότερο Health Level. Όσο πιό χαμηλά είσαι (δηλαδή όσο πιο κοντά στο θάνατο), τόσο δυσκολότερο είναι να κινηθείς και να κάνεις οτιδήποτε λόγω του πόνου. ΑΡΑ: Για κάθε Health Level που πέφτεις, παίρνεις -1 πέναλτυ σε ΌΛΕΣ τις σωματικές ζαριές. Αν συνεχίσεις να τρως ξύλο, αθροίζονται και σε δυσκολεύουν να αντεπιτεθείς.

Κάθε Health Level έχει Hit Points = BODY.

Για έναν μέσο άνθρωπο με BODY = 4 ισχύει:
  • Health levels
  • #1 = 37 - 40 hps = Completely OK = no penalty
  • #2 = 33 - 36 = -1 penalty
  • #3 = 29 - 32 = -2
  • #4 = 25 - 28 = -3
  • #5 = 21 - 24 = -4
  • #6 = 17 - 20 = -5 (παρατηρήστε πως είμαστε ακριβώς στα μισά της υγείας)
  • #7 = 13 -16 = -6 
  • #8 = 9 - 12 = -7
  • #9 = 5 - 8 = -8
  • #10 = 1 - 4 = -9
  • next =  0 hps = -10 penalty. Near Death. Είναι το τελευταίο hit point, υπέρ του παίκτη.
  • Εάν ο χαρακτήρας φάει έστω και 1 επιπλέον damage, πεθαίνει -ή πέφτει αναίσθητος για τη διάρκεια της μάχης.

Έστω λοιπόν, πως ένας μέσος άνθρωπος τρώει μια μαχαιριά για 13 damage.
40 - 13 = 27 hps. Άρα θα έχει -3 penalty σε όλα τα skills που βασίζονται σε σωματικά Stats: BDY, DEX, SPD.

Το Hit Point Total υπό φυσιολογικές συνθήκες αυξάνενται μόνο όταν αυξηθεί και το BDY.
Αντίθετα, ανάλογα με το campaign, τα hit points ξαναγεμίζουν σχετικά εύκολα, πχ με healing potions, spells κτλ.
Τα hps αναπληρώνονται μόνα τους με ρυθμό 1 health level τη βδομάδα. (φυσικά GMs, αυτό το αλλάζετε όπως σας ταιριάζει καλύτερα)

Υπάρχουν ορισμένα special skills που αναιρούν τα penalties και προσθέτουν hps, τα οποία θα αναφερθούν σε μελλοντικό ποστ.

Extreme Damage

Το extreme damage είναι προαιρετικό σαν έννοια για τα περισσότερα campaigns (μια που υπάρχει κυρίως για να δυσκολεύει τη ζωή των παικτών- άρα ενδείκνυται έντονα), και χρησιμεύει για να προσδιορίσει τη διαφορά ανάμεσα στο συνηθισμένο ξύλο που πέφτει στη μάχη, από αυτό που μπορεί να αφήσει στο χαρακτήρα μόνιμο κουσούρι.
Κάνουμε την παραδοχή πως ανεξάρτητα από το πόσο χτυπημένος είναι κάποιος, τα Total Hit Points που μπορεί να 'φουλάρει' παραμένουν αναλλοίωτα. Αυτό δεν ισχύει με το extreme damage.
Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από damage που προκαλείται από φωτιά, καθαρή ενέργεια ή οξύ, μέχρι το να χτυπάει κάποιος συνειδητά σε ένα ήδη χτυπημένο σημείο, προκειμένου να ακρωτηριάσει.
Σε παιχνίδια τύπου Vampire, το extreme damage μπορεί εκτός των άλλων να παρακάμπτει τελείως το Damage Reduction. (προτεινόμενη προσαρμογή του Vampire στο απώτερο μέλλον).

Το πράγμα έχει ως εξής: εκτός από το συνηθισμένο προσωρινό damage, το extreme damage θέτει σε κίνδυνο και τα Total Hit Points, αυτά που αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο σημείο.

Τα διάφορα μέρη του σώματος αντιστοιχούνε στα health levels του χαρακτήρα, με βάση κατά προσέγγιση την κατανομή επιφάνειας του σώματος όπως ορίζεται στην wikipedia:

Κεφάλι = 1 Health Level
Κορμός = 3 Health Levels
2 x Χέρια = 2 x 1 Health Levels
2 x Πόδια = 2 x 2 Health Levels.

Σύνολο 10, ο πλήρως υγιής χαρακτήρας.
Σαν παραδοχή, ιδιαίτερα ευαίσθητα μέρη, πχ το μάτι, έχουν 1 hit point. Αν χαθεί, τελείωσε.

Σημείωση: Για να κρατήσουμε τα πράγματα απλά, θεωρούμε πως, το κανονικό damage διαμοιράζεται ομοιόμορφα. Η αντιστοιχία μερών του σώματος με Health Levels αφορά τα εστιασμένα χτυπήματα, αυτά που σημαδεύουν κάτι συγκεκριμένο με στόχο να προκαλέσουν extreme damage.

Κάθε μέρος του σώματος λοιπόν, αντιστοιχεί από πλευράς Hit Points σε κάποια Health Levels.

Έστω το πόδι σε 2.
Εάν τώρα, ο αντίπαλος αποφασίσει να σημαδεύει και να χτυπάει μόνο το πόδι, όταν καταφέρει σύνολο 2 Health levels damage (=8 για ένα μέσο άνθρωπο), το πόδι του θύματός του είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ αχρηστευμένο (= τα hit points του ποδιού έχουν εξαντληθεί, όμως το Total παραμένει ίδιο). Εάν επιβιώσει από τη μάχη, μπορεί να το θεραπεύσει κανονικά και να ξαναγίνει σύντομα πλήρως λειτουργικό.
Αλλά ο αντίπαλος δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί. Συνεχίζει ναι επιτίθεται στο προσωρινά αχρηστευμένο μέλος. Από αυτό το σημείο κι έπειτα, το damage που κάνει είναι extreme. Εάν καταφέρει 8 hit points extreme, το πόδι του άτυχου θύματος ΚΟΒΕΤΑΙ. Για πάντα. (εκτός εάν το campaign είναι high fantasy οπότε θα υπάρχει κάποιο spell να το επαναφέρει).

Συνέπειες του Extreme Damage.

Έστω τώρα, πως το πόδι κόβεται. Αυτή η απώλεια μεταβάλλει διάφορους αριθμούς στο χαρτί ενός χαρακτήρα. Αναλόγως πως θα χειριστεί ο GM τα πράγματα μπορεί να γίνει λογιστική κόλαση ή να κυλήσει το πράγμα ήρεμα με λογικές παραδοχές.

Συνιστώμενη πορεία: το πόδι αντιστοιχούσε σε 2 Health Levels. Άρα ο χαρακτήρας έχει 2 Health Levels λιγότερα, άρα λιγότερα Total hit points. Το SPD του επηρρεάζεται, μόνον όμως όσο αφορά το περπάτημα, έστω κάθε 1 μέτρο που θα κινηθεί ο χαρακτήρας καταναλώνει 2 Action Points αντί για 1 (θα επιστρέψουμε αργότερα σε αυτά). Όσα Dexterity-Based skills περιλαμβάνουν κινήσεις ποδιών, πχ Acrobatics, παίρνουν κάποιο penalty της τάξης του -5 εώς - 10.

Συνειδητά δεν θέλω να δώσω τίποτα εδώ, πέρα από κατευθυντήριες γραμμές. Ο κάθε GM ορίζει τα πράγματα για το παιχνίδι του διαφορετικά. Αντί για τον μπελά που μπορούν να προκαλέσουν τα πινακάκια, προτιμώ ο καθένας να αυτοσχεδιάζει με γνώμωνα το τι είναι λογικότερο.

Παράδειγμα

Ο Σέντρικ έχει BODY = 6, άρα 6 hit points ανά health level, άρα Total = 60.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου