Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Initiative και Action Points

INITIATIVE

Το init. του χαρακτήρα, δηλαδή η σταθερά που θα προστεθεί σαν bonus στην αρχή της κάθε μάχης στη ζαριά του, προκειμένου να παίξει πρώτος, καθορίζεται από 2 παράγοντες:

  1. Το SPEED του.
  2. Το PERCEPTION του.

Αιτιολόγηση:
Ωραία, το SPD, είναι αυταπόδεικτο: όσο πιό γρήγορος είσαι, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να παίξεις πρώτος. Όμως, όση ταχύτητα κι αν έχεις, δεν είναι και πολύ χρήσιμη εάν δεν έχεις τα κατάλληλα αντανακλαστικά, δηλαδή να καταλάβεις τι πρόκειται να συμβεί και να προετοιμαστείς ψυχολογικά.
Η λογική είναι αντίστοιχη με το να οδηγείς και να αναγκαστείς να φρενάρεις:
Πρώτα συνειδητοποιείς πως υπάρχει κάτι εκεί μπροστά, και μετά όσο πιο γρήγορα μπορείς πατάς το φρένο.

Το Initiative ορίζεται από τη σχέση:


SPEED + PERCEPTION + 1d10 ( + άλλοι ευκαιριακοί παράγοντες)


Δηλαδή, στο ξεκίνημα κάθε μάχης, όλοι ρίχνουν 1d10 και προσθέτουν τα υπόλοιπα. Παίζει πρώτος αυτός που έχει το μεγαλύτερο άθροισμα και μετά με φθίνουσα σειρά. Εάν ισοψηφούν, παίζει πρώτος αυτός με το μεγαλύτερο SPD. Εάν και πάλι ισοψηφούν, αυτός με το μεγαλύτερο PER. Εάν δεν βγαίνει άκρη ούτε έτσι, οι δύο τους ξαναρίχνουν ο ένας ενάντια στον άλλο.

Όποιος κερδίσει το initiative, μπορεί να καθυστερήσει συνειδητά και να κάνει ready action για να παίξει αργότερα στο γύρο, ενδεχομένως κόβοντας στη μέση κάτι που πάει να κάνει ο αντίπαλος.

Η λογική πίσω από το σύστημα: Γιατί 1d10 και όχι [2d10/2] ? Επειδή στο initiative επιδιώκουμε να έχουμε όσο μεγαλύτερη ποικιλομορφία αποτελεσμάτων γίνεται, προκειμένου να κρατήσουμε τα πράγματα απλά και γρήγορα και τις περιττές ζαριές όσο λιγότερες γίνεται. Τι εννοώ? Σε φυσιολογικές συνθήκες δύο μέσοι άνθρωποι έχουν +8 στο Init τους (4 στο κάθε στατιστικό). Οπότε, μια που ο αριθμός είναι ο ίδιος, με την [2d10/2] υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να ισοψηφίσουν και να πρέπει να ρίξουν ξανά. Φανταστείτε το τώρα σε μιά μάχη με 5 PCs και 10 NPCs... Άσκοπο χάσιμο χρόνου, και κανένα συγκριτικό πρακτικό όφελος στο παιχνίδι. Παρόλα αυτά, κάντε το όπως σας βολεύει.



ACTION POINTS

Τα Action Points (APs) είναι μια αυθαίρετη μονάδα που μετράει πόσα πράγματα προλαβαίνει να κάνει ένας χαρακτήρας σε ένα γύρο. Ο κάθε γύρος στο παιχνίδι κρατάει 5 δευτερόλεπτα. Το κάθε ΑΡ αντιστοιχεί σε 1 δευτερόλεπτο. (Φυσικά όλους τους χρόνους μπορείτε να τους αλλάξετε όπως θέλετε).

Για κάθε χαρακτήρα ισχύει: APs = SPD

Δηλαδή ένας μέσος άνθρωπος, σε διάρκεια 5 δευτερολέπτων προλαβαίνει να κάνει πράγματα συνολικής διάρκειας 4. Αυτό το μικρό κενό οφείλεται σε μικροκαθυστερήσεις. Αντιθέτως, ένας υπερπροπονημένος τύπος με SPD = 8 προλαβαίνει να 'στριμώξει' πράξεις 'κανονικής' διάρκειας 8 δευτερολέπτων σε ένα γύρο.

Μέσα στη μάχη, θεωρούμε πως ο χαρακτήρας λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, δηλαδή πιο γρήγορα δεν πάει από όσο ορίζουν τα ΑΡs. Οι φάσεις με το τρέξιμο θα αναλυθούν αργότερα, απλά ας πούμε πως το να κινείσαι γρήγορα σαν ελαφρύ τροχάδην είναι το default setting.


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

Ο Σέντρικ, έχοντας SPD = 4 και PER = 4, έχει Initiative 1d10 + 8.
Τα Action Points του, είναι όσο είναι και το SPD, δηλαδή 4 σε κάθε γύρο των 5''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου