Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Defenses

Τα Defenses είναι τα πιο σημαντικά skills που μπορεί να επενδύσει ένας παίκτης για την επιβίωση του χαρακτήρα του. Όσο καλός κι αν είσαι στο να κοπανάς τον αντίπαλο, εάν δεν μπορείς να αποφύγεις μια επίθεση, να αντέξεις σε ένα δηλητήριο ή να κρατήσεις την ψυχραιμία σου, οι πιθανότητες είναι πως θα πεθάνεις από τον πρώτο γύρο.

Τα συγκεκριμένα skills μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη μάχη ή εκτός μάχης (για παράδειγμα, Resolve ενάντια σε δηλητηριώδες αέριο). Όταν εφαρμόζονται μέσα στη μάχη, το καθένα κοστίζει 1 Reaction Point, δηλαδή περιορίζονται από το PER του χαρακτήρα. Η λογική εδώ είναι πως για ένα δεδομένο PER, ο χαρακτήρας 'προλαβαίνει' να αντιληφθεί και να αντιδράσει σε συγκεκριμένο πλήθος ερεθισμάτων.

Τα βασικά Defenses και σε παρένθεση το Stat με το οποίο συνδυάζονται είναι:



DODGE + [(SPD + PER)/2] : Το να αποφεύγεις στα τυφλά επιθέσεις από σπαθιά, κλωτσιές, βέλη, ακόμα και σφαίρες (!). Είναι καθαρά θέμα αντανακλαστικών και ταχύτητας. Κοινώς, όσες φορές κι αν σε βαρέσουν, όσο έχεις επίγνωση της επίθεσης, μπορείς να dodgeάρεις.  Επίσης, σε περίπτωση που ο επιτιθέμενος κρύβεται και στην πέφτει μπαμπέσικα, εάν δεν τον αντιληφθείς, δεν δικαιούσαι να ρίξεις dodge. Αυτό το τελευταίο είναι ίσως πολύ χειρότερο, γιατί ο επιτιθέμενος μπορεί να σημαδέψει ξεχωριστά μέλη (καθαρό χτύπημα στο κεφάλι) ή να χρησιμοποιήσει ορισμένα Special Skills (πχ Incapacitate) και να τραυματίσει τον αντίπαλο πολύ σοβαρά :P Με ένα EPIC WIN (10-10 στα ζάρια) ο GM μπορεί να ορίσει αυτόματη επιτυχία σε όλες τις αποφυγές για αυτόν το γύρο, ενώ με ένα EPIC FAIL να φας διπλάσια ζημιά ή να πέσεις σε κανένα χαντάκι...
Σημείωση: Όταν ο επιτιθέμενος φέρει 10-10 στο attack, ο μόνος τρόπος να το αποφύγεις είναι να φέρεις 10-10 στο dodge. Ομοίως και για το Block.

BLOCK + [(DEX + BDY)/2] : Είναι ουσιαστικά το αντίθετο όλων των attack skills που γίνονται με melee όπλο. Το Block περιλαμβάνει τις τεχνικές και τα κόλπα για να αποκρούσεις το όπλου του αντιπάλου, είτε με το δικό σου όπλο είτε με ασπίδα. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείς ασπίδα, το Potential της προστίθεται σαν καθαρός αριθμός στη ζαριά. Εάν το αποτέλεσμα στο Block σου ξεπεράσει κατά 5 το attack του επιτιθέμενου, μπορείς να τον αφοπλίσεις. Το συγκεκριμένο skill μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με γυμνά χέρια (άοπλος) όμως αν χάσεις τη ζαριά θα φας το damage στα χέρια και μπορεί να σπάσουν/κομματιαστούν κτλ. Δεν χρησιμοποιείται με ranged.

RESOLVE + [(BDY + SRT)/2] : Είναι η 'κράση' του οργανισμού ενάντια σε δηλητήρια, αρρώστιες, τοξίνες, πολύ αλκοόλ και τα συναφή. Αυτήν τη ζαριά ζητάει ο GM να ρίξεις από τη στιγμή που θα βρεθεί στο σώμα σου κάτι από τα παραπάνω. Συνήθως έχει σημασία όχι απλά να πετύχεις τη ζαριά, αλλά και κατά πόσο θα υπερβείς την δυσκολία. Ένα EPIC WIN εδώ μπορεί να χαρίσει ανοσία, ενώ ένα EPIC FAIL μπορεί και να σε σκοτώσει... Επειδή μπορεί να σας φαίνεται περίεργο που περιέχεται και το Spirit, επεξηγώ πως το συγκεκριμένο skill είναι μια μείξη από fortitude και mind-over-body αντίστασης, κάτι ανάλογο με το να είσαι πιωμένος και να συγκεντρώνεσαι για να μην ξεράσεις, ή να καταφέρεις να μη σε πάρει ο ύπνος όταν νυστάζεις πολύ.

WILLPOWER + [( PER + SRT)/2] : Είναι το πείσμα, η 'δύναμη χαρακτήρα', το γινάτι, η αδιαλλαξία, η αντίσταση σε οποιαδήποτε εξωτερική επιρροή επιβουλεύεται το μυαλό σου, είτε είναι psionics, spells που επηρρεάζουν το νου τύπου Dominate, είτε το Fear Aura ενός undead. Σε περιπτώσεις που κλειστείς μέσα σε ένα Illusion και δεν μπορέσεις να το 'σπάσεις' (με το skill Observe, που θα αναλυθεί αργότερα), με ένα willpower μπορείς να αντισταθείς στις βλαπτικές παρενέργειές του. Ένα EPIC WIN σε κάνει immune σε τέτοια κόλπα από τον συγκεκριμένο αντίπαλο για αυτήν τη σκηνή, ενώ ένα EPIC FAIL αυξάνει δραματικά το αποτέλεσμα εις βάρος σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου