Τα Combat skills χρησιμεύουν για το ζουμί της υπόθεσης- τη μάχη.
Υπάρχουν 2 βασικές κατηγορίες μάχης: η κοντινή (melee) και η εξ'αποστάσεως (ranged).
Η λογική με την οποία τα χωρίζω σε υποκατηγορίες είναι βασικά το πόση σωματική δύναμη χρειάζεται για να χειριστείς σωστά το κάθε όπλο (Requirement του όπλου).
Έτσι έχουμε:
Melee Combat Skills + DEXΤERITY
ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ
Unarmed = το να βαράς μπουνιές, κλωτσιές κτλ. Δεν υπάρχει minimum BODY Requirement. Σε περίπτωση που θέλεις να κάνεις Grapple, πρώτα ρίχνεις [Unarmed + DEX] ενάντια στο dodge του για να τον πιάσεις και μετά [Unarmed + BODY] ενάντια στο [Unarmed + BODY] του αντιπάλου για να τον κρατήσεις.
Small Weapons = Μικρά όπλα τύπου daggers, shortswords κτλ με Requirement BODY από 2 εώς και 4. Τα όπλα αυτά μπορείς να τα κρύψεις πάνω σου (με agility) και να τα εκτοξεύσεις σαν thrown χωρίς penalty.
Medium Weapons = Μεσαία όπλα, από longswords, axes, hammers κτλ που μπορείς να χειριστείς με 1 ή 2 χέρια, αλλά όχι να τα κρύψεις. Έχουν Req BDY από 4 εώς και 6. Για να τα κρύψεις πάνω σου ή να τα εκτοξεύσεις έχεις -5 penalty.
Big Weapons = Μεγαλύτερα δίχερα όπλα πχ bastard swords, flails. με Req 6-8. Για να τα κρύψεις πάνω σου ή να τα εκτοξεύσεις έχεις -10 penalty.
Great Weapons = Τα δίχερα τεράστια όπλα τύπου zweihanders, halberds κτλ Req 8-10, είναι αδύνατο να τα κρύψεις ή πετάξεις στον αντίπαλο.
ΑΜΥΝΤΙΚΟ
Parry / Block = Το skill αυτό δεν είναι για να επιτίθεσαι, αλλά για να αποκρούεις την επίθεση του άλλου με το όπλο ή ασπίδα σου. Λεπτομέρειες σε μεταγενέστερο κεφάλαιο
Ranged Weapons + PERCEPTION
Small Weapons = Pistols, Slingshots κτλ με Req= 2-4
Medium Weapons = Shotguns, Bows, Crossbows με Req 4-6
Big Weapons = Minigun, Elven Greatbow, Flamethrower, με Req 6-8
Great Weapons = Minigun, bazooka Req 8-10
Thrown = πέτρες, μαχαίρια, χειροβομβίδες, όλα είναι thrown. Κάθε επίθεση κοστίζει 1 AP, αλλα για να κάνεις ζημιά πχ με μαχαίρι πρέπει να το πετάξεις σε απόσταση μέτρα < = με το BODY σου. Σε άλλο τόσο κάνει τη μισή ζημιά και μετά καθόλου. Κάθε Small Melee Weapon μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως Thrown χωρίς penalty. Για τα Medium Melee υπάρχει -5 penalty και για τα Big Melee -10. Βέβαια, σε αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιείς αυτό εδώ το skill.
Πως λειτούργούν οι επιθέσεις
Ενάντια σε έναν αντίπαλο που ξέρει πως του ορμάς και προσπαθεί να dodge-άρει, ρίχνετε αυτές τις ζαριές:
Επιτιθέμενος: [Melee xxxxx Weapons + Dexterity + 2d10/2]
Αμυνόμενος: [Dodge + Speed + 2d10/2]
Εάν o επιτιθέμενος ισοφαρίσει τον αριθμό του αμυνόμενου, πετυχαίνει οριακά. Εαν τον ξεπεράσει, η διαφορά προστίθεται στο damage. Τουτέστιν, όταν ο αμυνόμενος δεν έχει καταλάβει πως δέχεται επίθεση (πχ απο ενέδρα) ή δεν προλαβαίνει -δλδ initiative επιτιθέμενου ξεπερνάει το initiative αμυνόμενου κατά >=10,τότε ρίχνει dodge -10 penalty. Εαν του
έχουν εξαντληθεί τα reactions, δεν ρίχνει dodge.
Βλέπε μεταγενέστερο κεφάλαιο για parry
Η λογική πίσω από το σύστημα:
Όταν ο στόχος δεν χτυπιέται και προσπαθεί να σε αποφύγει, έχεις μια πολύ πιό καθαρή βολή εναντίον του, πετυχαίνοντας μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
Συγκεκριμένα για το Grapple:
To attack γίνεται κανονικά με Unarmed + DEX, και ΑΝ νικήσει το Dodge του αλλουνού, τότε τα 2 άτομα ρίχνουν ο ένας ενάντια στον άλλο Unarmed + BDY. Ο νικητής κρατάει τον ηττημένο, του κάνει Damage = BODY σε κάθε γύρο και εάν θέλει τον αφήνει αυτόματα. Οι δυο τους ρίχνουν αντικρουόμενα Grapple κάθε γύρο.
Με τα ranged όπλα η δυσκολία μεγαλώνει κατά +1 για κάθε 10 μέτρα απόστασης, που προστίθεται είτε στο dodge του αμυνόμενου, είτε στο DC για ακίνητους στόχους. Άσχετοι παράγοντες όπως η ορατότητα, ο αέρας, η ποιότητα του όπλου, μπορούν να ανεβάσουν επιπλέον τη δυσκολία.
Μια ιδιαίτερη σημείωση για τα Ranged οπλα που ρίχνουν κατά ριπάς, πχ Uzi.
Η ταχύτητα που ρίχνει το όπλο, δεν έχει καμιά σχέση με την ταχύτητα που σημαδεύεις με αυτό και το χρησιμοποιείς. Δηλαδή: Έστω με ένα Medium Ranged σε burst mode, χρειάζεσαι 1 AP για να σημαδέψεις και να πιέσεις τη σκανδάλη. Το όπλο όμως, για να ρίξει τις σφαίρες ανά γύρο που ρίχνει θέλει ακριβώς αυτό: 5 δευτερόλεπτα. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείς να έχεις μονο 1 burst , ανεξάρτητα από το πόσα APs έχεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου