Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

Πως λειτουργεί η Ζαριά

Το πράγμα έχει ως εξής: κάθε πράξη έχει μια συγκεκριμένη δυσκολία, στην οποία αντιστοιχεί ένας αριθμός (Difficulty Check, ή DC), ο οποίος καθορίζεται από τον GM με βάση την εξής αρχή:
Τι πιθανότητες έχει ένας απροπόνητος μέσος άνθρωπος να πετύχει κάτι?
  • Το απροπόνητος σημαίνει να μην έχει ανεβάσει καθόλου ένα skill, δηλαδή να έχει 0 ranks.
  • Ο μέσος άνθρωπος έχει σε όλα τα  stats = 4.
Άρα, η ελάχιστη δυνατή δυσκολία που μπορεί να νοηθεί για ένα μέσο άνθρωπο, ο οποίος θα παρουσιάσει την χειρότερη δυνατή απόδοση στην προσπάθειά του (=ζάρι) είναι:

4 (stat) + 0 (skill) + 1 (το ελάχιστο δυνατό αποτέλεσμα της Ζαριάς) = 5

Τουτέστιν, η πιό απλή πράξη που μπορεί να υπάρξει στο παιχνίδι, -σχεδόν αυτόματη επιτυχία-, εάν δεν ανακατευτούν άσχετοι παράγοντες που θα μπερδέψουν την υπόθεση, έχει δυσκολία = 5

Από την άλλη, το πιό αδιανόητα δύσκολο πράγμα που μπορεί να επιτύχει ο πιό ικανός και προπονημένος άνθρωπος στον κόσμο, σε μια εξαιρετική προσπάθεια είναι:
10 (stat) + 10 (skill) + 10 (το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα της Ζαριάς) = 30

Άρα οι πιθανές δυσκολίες για οτιδήποτε, καθορίζονται αυθόρμητα από τον GM μεταξύ 5 και 30.
Με τη μέση απόκλιση της Ζαριάς, δηλαδή το 5, προκύπτουν οι εξής δυσκολίες:
  • Γελοιωδώς Εύκολο = 5
  • Εύκολο = 10
  • Μέτριο = 15
  • Ζόρικο = 20
  • Μπελαλίδικο = 25
  • Ανυπέρβλητα Δύσκολο = 30
Και ο GM μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις ενδιάμεσες τιμές κατα βούληση ανάλογα με τις ανάγκες του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
  • Αν τα δύο ζάρια έρθουν '1-1', δηλαδή το τελικό αποτέλεσμα είναι καθαρός άσσος, τότε έχεις EPIC FAIL. Η κίνηση αποτυγχάνει τόσο δραματικά που συμβαίνει και κάποια πατάτα εις βάρος του παίκτη ή και των συμπαικτών του.
  • Αν τα δύο ζάρια έρθουν '10-10', δηλαδή καθαρό δεκάρι, είναι EPIC WIN. Η κίνηση όχι απλά πετυχαίνει, αλλά ο χαρακτήρας τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από όσο ήλπιζε και εκτός από το συντριπτικά γαμάτο αποτέλεσμα κερδίζει επιτόπου και κάποιο μικρό μπόνους ( 1 skill progression point, +1 courage εαν είναι human -βλέπε μεταγενέστερο ποστ)
  • Ο παίκτης πρέπει να αγγίξει τον αριθμό της δυσκολίας για οριακή επιτυχία, πχ σε δυσκολία 12, να φέρει Stat + Skill + Ζαριά = 12. Φέρνοντας κάτι μεγαλύτερο, προσθέτει στην ποιότητα της επιτυχίας. Έτσι, εάν την ξεπεράσει κατά μια μέση απόκλιση των ζαριών (=5) -σε αυτήν την περίπτωση εαν φέρει 17, έχει ανεβάσει ένα level of success, δηλαδή major win. Αντίθετα, εάν δεν αγγίξει το 12 έχει αποτύχει. Αποτυγχάνοντας κατά 5 ή περισσότερο -εδώ πέρα να φέρει 7 και κάτω, είναι major fail.
  • Οι NPCs δεν χρειάζεται να ρίχνουν την κανονική Ζαριά, παρά μόνο 1d10. Όχι μόνο είναι απλούστερο για τον GM αλλά και οι πιθανότητες δεν έχουν σημασία μια που συνολικά ρίχνουν πολύ λιγότερες φορές από τους παίκτες.
  • Σε περίπτωση ισοψηφίας νικάει (αν και μόνο οριακά) πάντα όποιος κάνει την ενεργητική/επιθετική κίνηση ενάντια στον άλλο. Πχ ο ένας επιτίθεται και ο άλλος ρίχνει dodge για να αποφύγει, φέρνουν και οι δύο '9'. Ο επιτιθέμενος έχει πετύχει. Θα αναλυθεί περαιτέρω στην ενότητα των skills.

1 σχόλιο: