Στις Mαζικές μάxες, στο στυλ του Heroes: υπάρχουν 5-6 καθορισμένες στρατιές, με δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες άτομα (ανάλογα με την κλίμακα της μάχης)
Το ζητούμενο είναι οι μαζικές μάχες να μη γίνουν ένα χάος από ζαριές και υπολογισμούς που δεν βγαίνουν χωρίς κομπιουτεράκι.
Τι στατιστικά έχει μια στρατιά:
SPEED: αριθμός 0-10, καθορίζει το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει σε ένα γύρο μάχης (περίπου 15 λεπτά) καθώς και το initiative. Το μηδέν είναι ακίνητα κτίρια, ενώ το 10 υπερηχητικά τσιτάχ.
COMBAT READINESS (CR)= ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει ένα μέσο όρο από τη σωματική δύναμη, την ποιότητα του εξοπλισμού, τη μαχιμότητα και την εκπαίδευση της στρατιάς. Κυμαίνεται επίσης στα πλαίσια 0-10 με μηδέν να είναι οι άμαχοι commoners άοπλοι και απροετοίμαστοι, και με 10 έχεις μια στρατιά από rambo Chuck Norris ninja terminators με power armor και bozar.
NUMBERS (NUM)= είναι τα hit points της στρατιάς. Ο αριθμός αυτός βγαίνει διαιρώντας χονδρικά το σύνολο ατόμων με μια δύναμη του δέκα ανάλογη της έκτασης της μάχης, ώστε η μικρότερη από τις μονάδες που εμπλέκεται να έχει μονοψήφιο αριθμό. Όλες οι στρογγυλοποιήσεις κανονικά.
Δηλαδή, έστω σε μια μάχη 40 εναντίων 67, θα πάνε όλα δια 10 --> 4 εναντίον 7.
Σε μάχη 340 εναντίον 280 όλα δια 100 --> 3 εναντίον 3
Σε μάχη 3560 εναντίον 5342 δια 1000 --> 4 εναντίον 5.
Όσο η στρατιά βρίσκεται σε μάχη, είναι αναπόφευκτο πως θα χάνει κόσμο. Όταν το NUMBERS φτάσει στο μηδέν, η μονάδα έχει σφαγιαστεί.
MORALE (MOR)= Κυμαίνεται από 0-10, με τη διαφορά πως το de facto μέσο εδώ είναι το 5.
-Για κάθε 1 NUM που χάνονται, το morale μειώνεται κατά 1.
-Αν χαθεί ο commander επιπλέον -1.
-Εάν η στρατιά διαλύσει μια αντίπαλη παίρνει +1.
-ό,τι επιπλέον προσφέρει ο commander (βλέπε παρακάτω)
Όταν το MORALE φτάσει στο μηδέν, η στρατιά σκορπίζει πανικόβλητη ή παραδίνεται.
TACTICS (TAC)= Εδώ πρόκεται για συγκεκριμένα περιστασιακά bonus (αλλά σχεδόν ποτέ penalties), ανάλογα με τις συνθήκες:
- Κάποια είδη στρατιών είναι δυνατά ενάντια σε άλλα, πχ ιππικό vs τοξότες. Σε αυτήν την περίπτωση παίρνει +1 εώς +2 αναλόγως εναντίον του στόχου.
-όταν χτυπήσει κάποια αντίπαλη στρατιά από το πλάι (+1) ή από πίσω (+2). Αν έτσι περικυκλώσει τους αντιπάλους, τότε και ο σύμμαχος από την άλλη πλευρά παίρνει +2 (δεν στακάρουν με τα προηγούμενα)
-ό,τι επιπλέον προσφέρει ο commander (βλέπε παρακάτω)
HERO = Εάν στη στρατιά υπάρχει ένας ήρωας (ένας PC ή σημαντικός NPC) που πολεμάει με το ίδιο στύλ μάχης (πχ ranged σε μονάδα τοξοτών) τότε προσθέτει το μισό του character level στον τελικό αριθμό. Εδώ θέλει λίγη λογική κρίση το θέμα - αν ο ίδιος ranged τύπος αποφασίσει πως 'παίρνει ένα τσεκούρι και βοηθάει τους berserkers' τότε ΔΕΝ προστίθεται τίποτα, κάνει μόνο μια τρύπα στο νερό.
Ο ήρωας δεν είναι απαραίτητο να είναι ταυτόχρονα και commander και ναι, γίνεται να υπάρχουν κάμποσοι ήρωες στην ίδια στρατιά.
ΌΛΗ ΜΑΧΗ ΕΊΝΑΙ Η ΕΞΗΣ ΖΑΡΙΑ:
CR + NUM + MOR + TAC + HERO + 2d10/2
Κάθε φορά που μία μονάδα επιτίθεται σε άλλη, και οι δύο ρίχνουν την παραπάνω ζαριά. Η στρατιά που θα χάσει τη ζαριά χάνει 1 NUM (και κατά συνέπεια 1 MOR). Εάν ο ένας φέρει 10-10, τότε ο αντίπαλος χάνει 2 NUM και πεθαίνει ο commander του (δηλαδή σύνολο -3 MOR!). Το ίδιο θα συμβεί και σε περίπτωση που κάποιος φέρει 1-1, για τον εαυτό του.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ COMMANDER
Κατ'αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα: ΔΕΝ είναι απαραίτητο κάθε μονάδα να έχει commander. Σε στρατιές που είναι μπούγιο και 'ο καθένας για την πάρτη του' πχ Berserkers, ακόμα και αν υπήρχε commander κανένας δε θα του έδινε σημασία.
Ο commander συμβάλλει σε δύο πράγματα:
-Στο morale:
Ο commander μπορεί με το expression του να το αυξήσει για τη διάρκεια της μάχης: ρίχνει κανονικά expression, και από το 10 και για για κάθε 5 επιπλέον που θα φέρει στη ζαριά προσθέτει +1
Τουτέστιν αν φέρει 10-14 --> +1,
15-19 --> +2
20-24 --> +3 κτλ
Αν φέρει 10-10 το μετράει σαν κανονικό αριθμό για το bonus και μετά διπλασιάζει το σύνολο.
Αν φέρει 1-1, η μονάδα παίρνει -1 MOR και δεν μπορεί να το αυξήσειγια τη διάρκεια της μάχης.
-Στο tactics:
Ομοίως, ο commander ρίχνει strategy.
Αν φέρει 10-10 το μετράει σαν κανονικό αριθμό για το bonus, και μετά διπλασιάζει ΟΛΑ τα bonus, πχ ιππικό vs τοξότες αντί για +1 γίνεται +2, το περικύκλωμα αντί για +2 γίνεται +4. Και ναι, όλα αυτά στακάρουν μεταξύ τους.
Αν φέρει 1-1, το συνολικό tactics της ομάδας γίνεται -1 και δεν μπορεί να το ανεβάσει με κανένα τρόπο στη διάρκεια της μάχης. Δεν παίρνει κανένα άλλο μπόνους (πχ απο flanking ή ειδικότητα unit types έναντι άλλων).
Τις ζαριές αυτές προτείνω να τις ρίχνει μόνο μια φορά, στην αρχή της μάχης, για να απλοποιούνται τα πράγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου