Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

RP-Skills: Mental

Με βάση το UNDERSTANDING:



Nature + UND = η κατανόηση θεμάτων σχετικά με τη φύση όπως ο προσανατολισμός, μέρη που υπάρχει νερό, συνήθειες των ζώων, εύρεση καταφυγίου, να δεις αν τα συγκεκριμένα μανιτάρια είναι δηλητηριώδη, εάν υπάρχει κάτι αφύσικο (magic κτλ) στην υπόθεση, πρόβλεψη καιρού, θαλάσσια ρεύματα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να χρειαστεί να αξιολογήσει κάποιος σαν πληροφορία στο περιβάλλον.

Streetwise + UND = Το αντίστοιχο του Nature για κατοικημένες περιοχές και ειδικά μεγάλες πόλεις. Χρησιμεύει στο να βρεις σοκάκια για να κόψεις δρόμο διακριτικά, να ξέρεις θέματα της 'πιάτσας', να αναγνωρίζεις ύποπτους τύπους, κουτσομπολιά του δρόμου κτλ. Η σημαντικότερη ίσως λειτουργία του είναι πως μπορείς να ψάξεις για συγκεκριμένους NPCs και να ξέρεις πράγματα για αυτούς, δημιουργώντας έτσι contacts.

Science + UND = μια γενικότερη γνώση των επιστημών όπως χημεία, φυσική, μαθηματικά, υπολογιστές (hacking) και ίσως αλχημεία (δημιουργία potions) αναλόγως του setting. Η θεωρητική εφαρμογή του Engineering και ίσως του Handcraft

Occult/Spellcraft/Psionics + UND = στα αντίστοιχα settings όπου υπάρχουν, εξειδικευμένες γνώσεις πάνω σε τέτοιου είδους θέματα. Οι δυνατότητες περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε: δημιουργία magic items, το αποτέλεσμα ορισμένων spells, rituals κτλ. Δεν υπάρχει άμεση χρήση στη μάχη.

Μedicine + UND = Η θεωρητική εφαρμογή του First Aid, περιλαμβάνει γνώσεις ανατομίας, τοξικολογίας, παθολογίας, ιατροδικαστικής, επιδημιολογίας και γενικότερα όσων δεν μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα σε κάποιον άλλα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες, οι οποίες μπορούν να δώσουν bonus σε First Aid.

Knowledge + UND = οποιαδήποτε γνώση δεν περιλαμβάνεται σε κάποιο από τα προηγούμενα skills, παρόλο που μπορεί να επικαλύπτεται, όπως ιστορία, φήμες, trivia και άλλα.

Detect Bullshit + UND = (ελλείψη καλύτερου ονόματος) η δυνατότητα να καταλαβαίνεις όταν κάποιος σου λέει ψέμματα ή κρύβει κάτι. Υπό προϋποθέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καταλάβεις εαν ένα έγγραφο είναι πλαστό, ή βρίσκεσαι μέσα σε illusion.

UPDATE: Κρίνω λογικότερο, από πλευράς λειτουργικότητας, λογικής συνοχής, αλλά και της meta-gaming αρχής που λέει πως 'όλα τα SPPs που επενδύονται πρέπει πραγματικά να πιάνουν τόπο', πως το Detect Bullshit πρέπει εντέλει να συνενωθεί με το Observe (βλέπε παρακάτω). Στο κάτω-κάτω, η αντίληψη, η παρατήρηση και η ανάλυση για την εξαγωγή συμπερασμάτων είναι μια ολιστική διαδικασία, δλδ δεν μπορεί με λογικό τρόπο να χωριστεί σε ανεξάρτητα κομμάτια. Κάτι αντίστοιχο με το BODY που δεν διαχωρίζει το Strength με το Constitution.


Linguistics + UND = η δυνατότητα να αντιλαμβάνεσαι και να εξομοιώνεις μια άγνωστη γλώσσα ή εναλλακτικά γλώσσες που κατανοείς. Για να μπορέσεις να συννενοηθείς με κάποιον που δεν έχετε κοινή γλώσσα, ακόμα και για να προσπαθήσεις με χειρονομίες χρειάζεται να ρίξεις.

Strategy + UND = η δυνατότητα να κατανοείς και να χειραγωγείς προς όφελός σου κάθε τι που έχει μια συγκεκριμένη οργάνωση και δομή αναγνωρίζοντας τα μοτίβα που παρουσιάζει. Το skill αυτό έχει κατά συνέπεια τρομερά ευρεία χρήση, από mass combat tactics, μέχρι γνώση των νόμων, του etiquette, και παιχνίδια όπως το σκάκι.

Observe + UND = η προσεκτική παρατήρηση και συμπλήρωση των κενών με τη λογική, όπως σε περιπτώσεις που ψάχνεις κάτι. Δηλαδή προϋποθέτει συγκέντρωση της προσοχής. Μπορεί να δώσει μπόνους σε όλα τα UND-based skills.




Με βάση το PERCEPTION


Notice + PER = σε αντίθεση με το Observe που λειτουργεί με βάση τη λογική επαγωγή κι επιλέγει ο παίκτης να το ρίξει, το Notice βασίζεται καθαρά στις πέντε αισθήσεις και ζητάει ο GM να παιχτεί. Αφορά την τυχαία αντίληψη πραγμάτων όπως οσμές, ένα πλάσμα που κρύβεται, έναν ήχο που πλησιάζει κτλ. Συνήθως, το αποτέλεσμα θα είναι μόνο μερικό πχ: 'όπως προχωράτε, βλέπεις πως κάτι κινείται στα χόρτα', σε αυτήν την περίπτωση ο παίχτης ανακοινώνει πως ρίχνει Observe για να δει καλύτερα τι είναι αυτό (= έχει εστιάσει την προσοχή του)

Drive + PER = η οδήγηση προφανώς! Βρουμ βρουυυυυυμ! Το μετράω (απλότητας ένεκεν) σαν ενιαίο skill για όλα τα οχήματα- μηχανές, αυτοκίνητα, ελικόπτερα, τανκς κτλ. Σε περίπτωση που παίζεται medieval, ή αν θέλετε στο σύγχρονο κόσμο να υπάρχουν και άλογα, το skill γίνεται Ride και πάει με DEXTERITY.



Με βάση το SPIRIT:

Social + SRT = Κάθε είδους two-way κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των ομιλητών Α και του Β που βασίζεται σε λογική και καλούς τρόπους, ένας συνδυασμός διπλωματίας, γαλιφιάς, ψαρέματος για πληροφορίες, συμβιβασμούς κτλ

Expression + SRT = Κοινωνική επίδραση one-way του Α μόνο προς τον Β ή γενικότερα, που βασίζεται στην ικανότητα να δείχνει και εκφράζει συναισθήματα. Τέτοιες είναι τα performance-based, το τραγούδι που εντυπωσιάζει το κοινό αλλά και η αποπλάνηση και το πέσιμο. Για να δημιουργηθεί ένα έργο τέχνης, πχ ένας πίνακας, χρειάζονται δύο ζαριές: ένα Expression κι ένα Handcraft, όπου η πρώτη αφορά την έμπνευση και η δεύτερη την εκτέλεση.

Animals + SRT = Το αντίστοιχο του Social (κι ελπίζουμε να μη χρειαστεί του Expression για seduce) για τα ζώα, αλλά βέβαια στο αντίστοιχο επίπεδο νοημοσύνης που μπορούν να πιάσουν.

Deception + SRT = Γενικά το να λες μαλακίες και να πείθεις τους άλλους για αυτές, αλλά και για να μεταμφιέζεσαι και να φτιάχνεις πλαστά αντίγραφα από πράγματα. Όπως με τα έργα τέχνης του Expression έτσι κι εδώ, θέλει δύο ζαριές- Deception για να είναι πιστό (στο σκεπτικό) το αντίγραφο και Handcraft για να σου βγει σωστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου