Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Special Skills

Τα special skills είναι το βασικότερο customization tool του συστήματος για να το φέρετε στα μέτρα του κάθε campaign.

Πρόκειται για οποιοδήποτε skill πέρα από τα βασικά, τα οποία επιτρέπουν σε αυτούς που τα έχουν τη χρήση δυνατοτήτων που αλλοιώς δεν υπάρχουν: πρέπει να έχουν καλυφθεί ειδικές συνθήκες (εκπαίδευση, μετάλλαξη, class level up ή οτιδήποτε) για να έχει ο παίκτης το δικαίωμα να ανεβάσει ένα τέτοιο skill.

-δηλαδή στην ουσία είναι το αντίστοιχο των feats, perks, traits κτλ των άλλων συστημάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα τελευταία αποκλείονται.

Τα Special Skills λειτουργούν με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους, κατά περίπτωση:

Στα πλαίσια μιας κανονικής ζαριάς (2d10/2) συνδυασμένα με κάποιο στατιστικό. Τα περισσότερα spells λειτουργούν έτσι (αναλυτικότερα σε επόμενη ανάρτηση)
Παράδειγμα: Lightning Bolt= για attack ο παίκτης ρίχνει:
Perception + Rank του Lightning + 2d10/2

Βελτιώνωντας μια άλλη ζαριά. Ουσιαστικά είναι οι περιπτώσεις που ο χαρακτήρας εξειδικεύεται σε κάτι πολύ συγκεκριμένο.
Παράδειγμα: Weapon Specialization= για attack με το συγκεκριμένο όπλο-έστω ένα warhammer, ο παίκτης ρίχνει κανονικά για την επίθεση και προσθέτει τον αριθμό όπως είναι:
Dexterity + Melee (medium) + 2d10/2 + Rank του Weapon Specialization

Εφαρμόζοντας την Μονή Ζαριά, δηλαδή 1d10 και πρέπει ο παίκτης να φέρει το rank του ή κάτω από αυτό. Αυτό είναι για πράξεις που ισχύει το 'όλα ή τίποτα', χωρίς ενδιάμεσα αποτελέσματα.
Παράδειγμα: το Incapacitate, που εάν πιάσει μια ύπουλη πισώπλατη επίθεση (πχ αν του κόψεις το λαιμό) ο άλλος πεθαίνει. Προφανώς το να κόψεις το λαιμό ενός ορκ σωστά ώστε να μην έχει την ευκαιρία να αντιδράσει δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Έστω πως έχεις ανεβάσει το Incapacitate στο rank 4. Ρίχνεις 1d10 και πρέπει να φέρεις 4, 3, 2 ή 1 για ακαριαίο αποτέλεσμα. Αλλοιώς απλά κάνεις το κανονικό damage.

Χωρίς Ζαριά: κυρίως για skills που μειώνουν κάποιο πέναλτυ.
Παράδειγμα: Badass= για κάθε rank μειώνεις το πέναλτυ από χαμένα health levels κατά 1.
Έτσι, εάν έχεις χάσει 5 health levels αλλά έχεις Badass rank = 3, θα έχεις μόνο -2 πέναλτυ στις ζαριές αντί για -5.



Υπάρχουν δύο τρόποι για να εντάξει ομαλά τα Special Skills ο GM στο campaign του:

1) Το σύστημα Ο Καθένας τα Δικά του.

Σε campaigns που υπάρχουν καθορισμένες κλάσσεις (fighter, cleric, wizard, thief κτλ), η κάθε κλάσση έχει τα δικά της special skills και για να μάθει ο χαρακτήρας τα skills των άλλων είναι αναγκασμένος να κάνει multiclass (λεπτομέρειες στο μέλλον)


2) Το σύστημα Όλα για Όλους.

Αφορά classless campaigns, που όλα είναι διαθέσιμα για όλους τους παίκτες. Σε αυτήν την περίπτωση, κατά την κρίση του GM:

*Ισχυρότερα skills θα κοστίζουν το διπλάσιο ή και τριπλάσιο σε SPPs ανά rank.
Παράδειγμα: στο Vampire, όπου η κάθε clan έχει τα τρία 'δικά της' disciplines, αλλά μπορεί πιό δύσκολα να μάθει και των άλλων=
Για να ανεβάσεις από τα 'δικά σας' στο 1ο rank πρέπει να δώσεις δύο SPPs, στο 2ο τέσσερα, στο 3ο έξι κτλ.
Για να ανεβάσεις από 'των άλλων' δίνεις στο 1ο rank τρία, στο 2ο έξι, στο 3ο εννέα κτλ.

*Πρέπει να σε εκπαιδεύσει κάποιος NPC με χρηματικό ή άλλο αντάλλαγμα για κάθε rank.
Παράδειγμα: για να σου μάθει η master assassin το incapacitate, ζητάει 1000 gp για να 'ξεκλειδώσει' το κάθε rank (το οποίο πλέον μπορείς να το ανεβάσεις με SPPs)

*Άλλες RP προαπαιτήσεις, οτιδήποτε συννενοηθεί ο GM με τους παίκτες.
Παράδειγμα: μπορείς να ανεβάσεις το badass μέγιστο rank όσο είναι το μέγιστο πέναλτυ από damage που έχεις λάβει in-game κι έχεις επιβιώσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου