Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Level Up

Οι χαρακτήρες αποκτούν 1 XP κάθε φορά που:

  • συμπληρώνουν κάποιο Quest ή Sidequest, 
  • νικήσουν κάποιο ιδιαίτερο Unique Τέρας
  • επισκεφτούν για πρώτη φορά μια νέα τοποθεσία (η οποία θα 'ξεκλειδώσει' σαν περιοχή πάνω στο χάρτη)
  • κάνουν κάτι χρήσιμο για την ομάδα ή το παιχνίδι γενικότερα.
  • όποτε το κρίνει ο GM


Επίσης, όλοι οι παίκτες παίρνουν 1  XP στο τέλος κάθε session.

Με βάση αυτά, δεν είναι απαραίτητο πως θα πάρεις XP για τις μη-απαραίτητες μάχες, ενώ μπορείς αν τις αποφύγεις χρησιμοποιώντας τα RP-skills να πάρεις ευκολότερα και περισσότερα.

Κάθε 10  XP που μαζεύουν, οι παίκτες κάνουν Level-up και τα XP τους ξανά μηδενίζονται.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ LEVEL-UP:

Παίρνεις 1 Stat Progress Point σε όποιο από τα στατιστικά σου διαλέξεις, δηλαδή έναν πόντο 'προόδου' προς τον αμέσως μεγαλύτερο αριθμό. Όταν μαζέψεις [Progress = Stat που έχεις τώρα + 1 ] τα progress μηδενίζονται και το Stat έχει αυξηθεί.
Παράδειγμα, έχεις 4 Speed, και με το LevelUp αποφασίζεις να βάλεις το Stat Progress Point σου στο Speed. Έτσι, θα έχεις 4 Speed (1 Progress). Αν στα επόμενα LevelUps συνεχίσεις να βάζεις στο Speed, όταν μαζέψεις 5 Progress ( 4 +1), τότε το Speed σου ανεβαίνει και τα Progress μηδενίζονται. Για να το πας στο 6 πρέπει πλέον να μαζέψεις άλλα 6 Progress. Έτσι είναι πολύ πιο εύκολο να ανεβάσεις ένα αδύναμο Stat από το να ανεβάσεις ένα ήδη ψηλό.

Ανεβάζεις κατά 1 progress το Race Skill και το Class Skill αν υπάρχουν.


Παίρνεις [ Bonus Skill Progress Points = UND / 2 ] (με τις γνωστές στρογγυλοποιήσεις προς το 5) δηλαδή για
UND = 1 --> 1
UND = 2 --> 1
UND = 3 --> 2
UND = 4 --> 2
UND = 5 --> 3
UND = 6 --> 3
UND = 7 --> 4
UND = 8 --> 4
UND = 9 --> 5
UND = 10 --> 5

Αυτά τα SPPs αντιπροσωπεύουν το 'επιπλέον' που σκέφτεται και συμπεραίνει ο χαρακτήρας στον λίγο ελεύθερο χρόνο που του μένει ανάμεσα στις περιπέτειες, και μπορείς να τα βάλεις σε όποιο Skill θέλεις. Επειδή σχετίζονται με τη μάθηση σαν συνειδητή διαδικασία, για να πάρεις το πρώτο rank σε ένα skill πρέπει να το αγοράσεις με 1  Bonus SPP (ή και περισσότερα,εάν είναι κάποιο δύσκολο special skill).
Όπως για τα Stats, έτσι και για τα skills, όταν μαζέψεις τόσα όσο είναι το Rank + 1, τα progress μηδενίζονται και το rank ανεβαίνει.

Ρίχνεις για να δεις αν ανεβάζεις Skills που χρησιμοποίησες:
Στη διάρκεια του παιχνιδιού, ανάμεσα στα Level Ups, σε κάθε Skill που θα χρησιμοποιήσεις, είτε με επιτυχία είτε χωρίς επιτυχία, βάζεις στο πλάι του ένα σημαδάκι. Όταν έρθει η ώρα για το Level Up, ρίχνεις 1d10 για κάθε σημαδεμένο skill: εάν το ζάρι έρθει μεγαλύτερο από το τωρινό σου rank έχεις μάθει κάτι, και παίρνεις 1 skill progress point. Προφανώς, όσο ψηλότερο είναι το rank σου, τόσο λιγότερες πιθανότητες να το ανεβάσεις.
Για κάθε skill ρίχνεις μόνο μία φορά, ανεξάρτητα από το πόσες φορές το έχεις χρησιμοποιήσεις, αρκεί να είναι τουλάχιστον μια, είτε με επιτυχία είτε χωρίς. Κάποια passive skills (που δεν χρησιμοποιούνται με ζαριές) κατά την κρίση του GM μπορεί να δικαιούνται επίσης το 1d10.
Μετά το Level Up και τις ζαριές του, τα skills 'ξεμαρκάρονται' και πρέπει μέχρι το επόμενο LevelUp να τα ξαναχρησιμοποιήσεις προκειμένου να ξαναμαρκαριστούν.
Αν ο GM κρίνει πως ο παίκτης κάνει ανούσια πράγματα μόνο και μόνο για να αποκτήσει το δικαίωμα να ρίξει για να ανεβάσει τα skills, μπορεί απλά να ασκήσει βέτο. Πχ, οι ήρωες κατασκηνώνουν και αυτός που θα ανάψει τη φωτιά θα μαρκάρει το Housework. Αν ανάψουν όμως και οι υπόλοιποι φωτιές δεν παίρνουν τίποτα (πέρα από ίσως τσατισμένους druids της περιοχής).
Σε fantasy campaign με πολλές φυλές, οι humans δικαιούνται αν την πρώτη φορά που θα ρίξουν δεν τους κάτσει το ζάρι, να έχουν και μια δεύτερη ευκαιρία (reroll) για το αν θα ανέβει το skill. Φυσικά, αν πιάσει την πρώτη φορά, δεν ξαναρίχνουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου