Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Σημειώσεις για το Quality

Υπάρχουν ορισμένα σημεία, όχι βασικά, αλλά που πάντως πρέπει να ξεκαθαριστούν, σχετικά με το Quality των όπλων.

Όπως είπαμε, το Q για δεδομένο Requirement του όπλου, μεγαλώνει το damage του, ή αντίστοιχα για πανοπλία το DR της. Το Q εκφράζει κατά κύριο λόγο την επιδεξιότητα του κατασκευαστή, την τεχνοτροπία και ίσως ως ένα βαθμό τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν.

Το Quality ενός όπλου ή πανοπλίας μπορεί να πέσει, από οξέα, spells, ή αν φάει ένα critical ή botch. Για να ξανα-ανέβει, το αντικείμενο πρέπει να επισκευαστεί. Όταν το Q μηδενιστεί, το item καταστρέφεται.

Οπότε, σε πρώτη φάση, όσον αφορά στο skill Ηandcraft, όταν αυτό χρησιμοποιείται για να κατασκευαστούν όπλα/πανοπλίες με άνεση χρόνου, το Q τους ισούται με το rank στο skill αυτό, χωρίς ζαριά. Δηλαδή στην ουσία δεν είναι δυνατό να κατασκευάσεις πράγματα με Q μεγαλύτερα από το rank σου. (Να σημειωθεί πως σε σύντομες, επιτόπιες χρήσεις του handcraft που κρατούν καναδυό γύρους υπό συνθήκες πίεσης, ρίχνεις τα ζάρια κανονικά.)

Αυτό για τον απλό εξοπλισμό, χωρίς κινούμενα μέρη. Για πιο πολύπλοκα όπλα, πχ πυροβόλα, συνήθως χρειάζεσαι μάλλον ranks στο Engineering για το Power, παρά στο Handcraft, καθώς είναι θέμα συναρμολόγησης των ανταλλακτικών. Εάν δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, και είσαι αναγκασμένος να τα φτιάξεις μόνος σου, τότε χρειάζεσαι και τα δύο.

Αντίστοιχα, για να επιδιορθώσεις κάτι απλό χρειάζεσαι Handcraft, ενώ για κάτι πολύπλοκο Engineering.
ΔΕΝ μπορείς να επιδιορθώσεις κάτι που το Q του είναι μεγαλύτερο από το rank σου αλλά μπορείς, υπό προϋποθέσεις και αν σε αφήσει ο GM σου να βελτιώσεις ένα ήδη κατασκευασμένο αντικείμενο. Συνήθως όμως δύσκολα βελτιώνονται χωρίς ειδικά μέσα.

Κάποια υλικά, πχ μίθριλ, δίνουν μπόνους στο Q που θα προκύψει για το rank του Handcraft.

Παράδειγμα: έχοντας φάει 2 γερά criticals, η πανοπλία του Σέντρικ (R = 4, Q = 7), φθείρεται, και το Q της πέφτει στο 5. Κατά συνέπεια, το DR που δίνει πλέον είναι 4x5= 20 (από τα αρχικά 28). Προσπαθεί να την επιδιορθώσει μόνος του, αλλά επειδή έχει Handcraft = 2 , κάτι τέτοιο είναι πάνω από τις δυνατότητές του. Την πάει λοιπόν στο σιδερά του χωριού, ο οποίος έχει Handcraft = 6. Αυτός λοιπόν, μπορεί να της ξανα-ανεβάσει το Q μέχρι το 6, αλλά όχι ως το αρχικό 7 της. Αναγκαστικά ο Σέντρικ συμβιβάζεται και πλέον το DR του είναι 4x6= 24.
Όμως αργότερα, ο Σέντρικ έχει βρει κι ένα κομμάτι μίθριλ, που δίνει έστω +1 στο τελικό αποτέλεσμα. Το δίνει κι αυτό στον σιδερά, ο οποίος το ενσωματώνει στην πανοπλία και γίνεται Handcraft + υλικό = 6 + 1 = 7 το τελικό Q της. Τώρα, το επιπλέον κομμάτι, αυξάνει όμως το Req της κατά +1 (γίνεται πιο γκουμουτσένια). Άρα το DR της θα είναι:
DR = Req x Q = (4+1 από το μίθριλ) x (6 + 1) = 5 x 7= 35! Καλύτερη από καινούργια! Μπράβο Σέντρικ!


Δεύτερο μεγάλο σημείο προσοχής είναι το τι γίνεται στην περίπτωση που σε ένα campaign συνυπάρχουν πιο 'αρχαία' με πιο 'σύγχρονα' όπλα, πχ μια βαλλίστρα εποχής και μια καραμπίνα. Προτείνω, τα πιο 'old school' πράγματα, να έχουν Qs από 1 εως το πολύ 5, ενώ τα νέα να ξεκινούν από 5 και να φτάνουν μέχρι το 10. Φτηνιάρικη λύση, αλλά είναι η απλούστερη. Εναλλακτικά, αν ο άλλος αποφασίσει να κάνει το υπερτόξο με πχ Q = 9, θα κάνει πιο πολύ damage από ένα shotgun! Αν δεν σας ενοχλεί μια τέτοια μικρή... ασυνέπεια, αφήστε ανοιχτά τα όρια των Qs, δεν θα έχει μεγάλη διαφορά.


Το τελευταίο σημείο είναι οι... τιμές! Γενικά νομίζω πως στο Q πρέπει να πέφτει πιο πολύ βάρος από ότι στο R του αντικειμένου, μια που εκφράζει τεχνική, ποιότητα, και .... επένδυση skill points! Πχ, μπορεί στις τιμές ο κάθε πόντος R να κοστολογείται 100 gp και ο κάθε πόντος Q 200, ή κάτι τέτοιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου