Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Casting

Όταν ένα spell γίνεται ενάντια σε κάποιον ώστε να τον επηρεάσει άμεσα, η προκαθορισμένη ζαριά είναι:

(UND+PER) / 2 + spell rank του caster vs το κατάλληλο Save ή Skill του στόχου.

Δηλαδή είναι σαν ξεχωριστό 'magic attack'.
Η συγκεκριμένη επιλογή των Stats γίνεται για λόγους ισορροπίας όσο και πιστευτότητας: το SRT δηλώνει πόσα spells μπορεί να κάνει ενώ ο συνδυασμός UND + PER το πόσο καλά 'νιώθει' ώστε να τα χειριστεί στη μέγιστη αποτελεσματικότητά τους.

Για τους casters το πιο σημαντικό είναι το skill Spellcraft.
Για κάθε 1 rank στο Spellcraft ο χαρακτήρας παίρνει:
+1 bonus spell/session : επιπλέον από τα courage που μπορεί να δώσει, αναπληρώνωνται αυτόματα στην αρχή του επόμενου session.
+1 detect magic level : σε γενικές γραμμές για να ανιχνεύσει με το detect magic του ένα spell εν ενεργεία, πρέπει τα ranks του detect + τα ranks του spell να βγάζουν άθροισμα 11 και πάνω. Έτσι, με ένα αδύναμο Detect rank 2 μπορεί να ανιχνευθούν μόνο πολύ ισχυρά spells rank 9 ή 10. Αντίθετα, ενα ισχυρό detect μπορεί να πιάσει ακόμα και τα πιο αδύναμα spells. Το Detect γίνεται αυτόματα και είναι μονίμως 'στο on'.
+1 στο cap για τα μέγιστα επιτρεπόμενα ranks στα school ή spell skills- βλέπε παρακάτω.

Το Casting είναι ένα κεφάλαιο πολύπλοκο, καθώς αναλόγως με το genre και το setting του campaign συνήθως απαιτούνται διαφορετικές προσεγγίσεις στο θέμα.


Version #1: Μεγάλη ποικιλία spells με μεγάλη εξειδίκευση το καθένα, χωρισμένα σε schools.
Αυτή η επιλογή εξομοιώνει τα συστύματα με πλειάδα spells (πχ DnD).
Εδώ το κάθε spell ανήκει σε ένα 'school'.
Το θέμα είναι το εξής:
-το rank ενός spell δεν μπορεί να μεγαλώσει περισσότερο από το rank του School,
-το rank του School δεν μπορεί να πάει παραπάνω από το rank του Spellcraft

Τα πάντα είναι από πλευράς κόστους (1x) skills.

Έτσι, αν για παράδειγμα ο χαρακτήρας έχει Spellcraft = 5 ranks, τότε το μέγιστο δυνατό στο οποίο μπορεί να ανεβάσει ένα school είναι 5. Έστω πως έχει σε ένα συγκεκριμένο school = 4 ranks, αυτό είναι το μέγιστο στο οποίο μπορεί να ανεβάσει τα spells που ανήκουν στο school αυτό.

Αν θέλετε να δώσετε παραπάνω κίνητρα για εξειδίκευση, μπορείτε να ορίσετε επιπλέον μπόνους σχετικά με τα ranks του school -πείτε πχ πως το rank του school προστίθεται κι αυτό στο magic attack (ποτέ στο effect) για τα spells του school αυτού. Προσωπικά το βρίσκω περιττό και ίσως game breaking.

Για να πάρετε μια γεύση, μερικά παραδείγματα schools με τα αντίστοιχα spells τους όπως τα εφαρμόζω εγώ- φυσικά μπορείτε να τα αλλάξετε με ό,τι θέλετε:

BODY MANIPULATION: heal, cleanse, polymorph, poison, inflict
MIND MANIPULATION: telepathy, illusion, charm, dominate
SOUL MANIPULATION: finger of death, power words, curses, create/destroy undead, blessing
MATTER MANIPULATION (μόνο άψυχα αντικείμενα): locate item, transmute, disintegrate
ENERGY MANIPULATION: fireball, lightning, ice, protection from energy
TEMPORAL MANIPULATION: haste, teleport, blink, mage armor, protection from missiles, sphere of protection, summons. Τα περισσότερα είναι μόνο για να τα κάνεις στον εαυτό σου.


Version #2: Λίγα και με μεγάλο εύρος χρήσεων spells, χωρίς schools.

Τα spells δεν έχουν cap, και είναι όλα (3x) skills, το καθένα μπορεί να κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αναλόγως με τις ανάγκες του caster. Είναι μια παραλλαγή δύσκολη και ακριβή που ενθαρρύνει έντονα (ίσως περιοριστικά) την εξειδίκευση σε έναν τομέα.

Παράδειγμα: Fire. Μπορεί να γίνει fireball, cone ή line of fire, διάχυτη θερμότητα κτλ. Αν ο caster έχει και 'Water' μπορεί να τα συνδυάσει για να φτιάξει απευθείας ατμό.
Παράδειγμα 2: Force Field. Ο caster αναλόγως τι θέλει μπορεί να το χρησιμοποιήσει σαν mage armor, protection from missiles, ή sphere of protection στον εαυτό του ή σε άλλους.


Version #3: Κάπου ενδιάμεσα.
Εδώ τα spells έχουν cap στο spellcraft -και μόνο- και κοστίζουν (2x). Έχουν ποικιλία χρήσεων, αλλά δε μπορούν να συνδυαστούν με άλλα spells ούτε κάποιο που προορίζεται να το κάνει ο caster στον εαυτό του να το κάνει σε άλλους.
Βρείτε μόνοι σας τι σας ταιριάζει, και προσαρμόστε τα ανάλογα.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου